Tuesday, April 10, 2012

Løbe video fra Helvede i Nord ½ marathon 2012

Så lykkedes det at få klippet en løbevideo sammen fra halv marathon ruten til Helvede i Nord 2012.. det tager jo altid et par timer at uploade og sammensætte.



Kort sagt er jeg vild med Tisvilde Hegn.. min klare favorit skov til løb, med bløde single tracks, sandende stigninger, meget stejle trappe sektioner som næsten skal kravles op (dem er der dog kun 1 af i Helvede i Nord, mange flere i Strandpukkelløbet), flotte lysninger og højdedrag med udsigt, og så bliver man ikke snydt for lidt vand.. dog ikke i form af en sø som normalt,,,næ får både lov at løbe langs vandkanten til Kattegat og i de bløde sandede klitter! fedt!

Håndholdt video kamera eller mount på hoved
Som sædvanlig giver det håndholdte contour kamera rystede billeder, men indtil videre er det den bedste metode jeg har kunne finde frem til, når jeg gerne både vil filme lidt frem, tilbage og rundt omkring.

Selvfølgelig bliver det bedre hvis man stopper op og filmer dem som løber forbi, som jeg gjorde meget på Bornholm fx, men i går skulle jeg altså også lige prøve at give lidt gas ude på ruten, så de passager blev der ikke noget af.

Der var i øvrigt en video sektion fra ruten, med puklerne og lysningerne som ikke nåede med i den sammenklippede video desværre, så den er her for sig selv. Og den har jeg så prøvet at "fixe" via Youtube indbygget rettelse ved at svare ja til "we have detected this video is shaky, do you want us to fix it?" .. der mister man så lidt skarphed og det hele virker lidt slowmotion, men døm selv om det kan bruges:


Goggle mount til løb er dødt - skulle aldrig være prøvet hehe
Og at holde kameraet i hånden mens man løber er i hvert fald langt bedre end det dumme goggle mount som jeg forsøgte mig med da jeg første gang blev grebet af at løbe trailløb... i marts 2011 på det røde MTB spor i Bøndernes Hegn ved Furesøen's Hareskoven:





Tak til arrangørerne og deres ildsjæle
Stor tak til THOK og Nordtrim for endnu et fedt arrangement i Tisvilde Hegn..
Selvom jeg har ømme lår og er træt, så er det på den dejlige måde.. sprængfuld af energi..fyldt op af skovens natur, med trætte muskler, men mentalt ovenpå  ..jeg glæder jeg mig allerede til næste gang vi skal derop og løbe :-)

og tak til mit Bornholmer ridsede kamera,, det skal snart skiftes ud til noget nyt og smart med indbygget GPS håber jeg :-)
IMG_7786

Løbe video fra Helvede i Nord ½ marathon 2012SocialTwist Tell-a-Friend

0 kommentarer: